Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu realizuje dofinansowany z Funduszy Europejskich projekt „Kompetencje dzieci w zakresie stylu życia na 5”
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
1.1. Numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
1.2 Numer i nazwa Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
1.3. Instytucja Pośrednicząca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
1.4. Numer umowy: POWR.03.01.00-00-T191/18
1.5. Tytuł projektu: Kompetencje dzieci w zakresie stylu życia na 5
1.6. Okres realizacji projektu: od: 2019-01-01 do: 2021-02-28
1.7 Obszar realizacji projektu: Cała Polska
1.8. Całkowita wartość projektu: 362 791,25 PLN
1.9. Dofinansowanie projektu ze środków europejskich: 348 543,25 PLN
2.0. Wkład własny: 14 248,00PLN
Celem projektu jest podniesienie kompetencji dzieci wybranych szkół wrocławskich w zakresie stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem diety, aktywności fizycznej oraz składu i postawy ciała.
W ramach projektu uczestnicy/uczestniczki zostaną objęci wsparciem:
- UP – dzieci:
a) Badanie składu ciała wykonane analizatorem bioimpedancji, który pozwala na ocenę zawartości w organizmie, tkanki tłuszczowej, masy mięśniowej oraz wody.
b) Badanie postawy ciała będzie wykonane za pomocą zestawu projekcyjno-odbiorczego wraz z kamerą wykorzystującego metodę fotogrametryczną, która umożliwia ocenę kształtu zewnętrznego krzywizn kręgosłupa.
c) Zajęcia edukacyjne dla dzieci (26 godz./grupę x 7 grup x 2 edycje), których celem jest pokazanie uczniom zalety świadomego odżywania się, umiejętności dokonywania wyboru między tym co zdrowe i odżywcze, a szkodliwe choć smaczne. Zajęcia prowadzone metodą warsztatową z wykorzystaniem m.in. produktów żywnościowych (dzieci same komponują kanapki). Zostaną także przeprowadzone warsztaty - zielone mini ogródki. Dzieci we własnych skrzynkach zasadzą zioła i będą je wykorzystywały je do komponowania kanapek. Dodatkowo zapoznanie z właściwościami roślin leczniczych.
d) Aktywność ruchowa w sali gimnastycznej/boisku z uwzględnieniem korygowania wad postawy (26 h /gr x 7 gr. x 2 edycje) Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem aktywizujących metod, np. odgrywanie scenek dotyczących zasad ergonomii oraz z wykorzystaniem różnych form i metod aktywności ruchowej dostosowanych do wieku i możliwości fizycznych dzieci. Cel zajęć: korygowanie stwierdzonych wad postawy (z uwzględnieniem wyników przeprowadzonej diagnozy).
e) Aktywność ruchowa na obiektach typu ścianka wspinaczkowa, basen, lodowisko, itp. - UP - rodzice/opiekunowie prawni oraz dziadkowie/babcie dzieci biorących udział w projekcie:
a) Zajęcia edukacyjne dla rodziców (2 warsztaty po 2 h x 2 edycje) W Zajęcia poświęcone zasadom zdrowego żywienia dzieci i osób dorosłych.
b) Konsultacje indywidualne z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci w zakresie przeprowadzonych w ramach projektu diagnoz składu i postawy ciała dziecka
Podmiotem uczestniczącym w projekcie są:
- uczniowie i uczennice wrocławskich szkół podstawowych klas czwartych i piątych rekrutujących się z niżej wymienionych szkół:
- Polsko Niemieckiej Szkoły Podstawowej,
- Szkoły Dialogu Kultur ETZ Chaim
- Niepublicznej Szkoły Podstawowej Pro Futuro,
- Zespołu Szkół Salezjańskich,
- oraz rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic
Kierownik projektu:
Prof. dr hab. Krzysztof A. Sobiech
Biuro projektu:
Biuro Projektu Pawilon P4, p. 3/57
tel. 71 347 34 56
e-mail: kompetencjena5@awf.wroc.pl
Harmonogram wsparcia:
- Zajęcia dla dzieci ze Szkoły Podstawowej Profuturo i Salezjańskiej Szkoły Podstawowej marzec - czerwiec 2020 - pobierz
- Zajęcia dla dzieci z Polsko Niemieckiej Szkoły Podstawowej, Szkoły Dialogu Czterech Kultur ETZ Chaim wrzesień 2019 -styczeń 2020 - pobierz
- Zajęcia dla dzieci z Polsko Niemieckiej Szkoły Podstawowej, Szkoły Dialogu Czterech Kultur ETZ Chaim luty-czerwiec 2019 - pobierz